WBVB webbureau van buuren

  • Home
  • Artikelen
  • Contact
Home » Artikelen » Contentinventarisatie? Maar hoe dan?

Contentinventarisatie? Maar hoe dan?

Voor de inventarisatie zou ik je deze tips willen geven:

  • begin met een inventarisatie op geeltjes van de content-onderdelen die je op de site wilt: nieuws, activiteiten, feiten over je bedrijf / instelling, informatie over het team, etc.
  • Daarna kun je nadenken over paginasoorten: homepage, pagina over diensten, pagina met bedrijfsinformatie, een nieuwsbericht, nieuwsoverzicht.
  • Dan kun je een sitemap maken: waarin je een structuur schetst van de diverse pagina’s.
  • Dan kun je per paginasoort een wireframe maken van de content-onderdelen die je op die pagina verwacht. Een nieuwsbericht bestaat uit een titel, de tekst zelf, maar kan ook verwijzen naar andere nieuwsberichten. Ook plaats je in dit wireframe al navigatie-opties: hoofdnavigatie, secundaire navigatie, snelmenu’s, footer, header.

Focus je niet te veel op de homepage; de homepage is slechts een van de vele onderdelen van de website. Zodra je een wireframe hebt kun je een prototype schetsen: dat is een schematische weergave van alle onderdelen in hun hierarchie: waar staat de titel, waar de tekst, hoe lang is de tekst, waar staat het logo, waar staan submenu’s, wat staat er in de footer, etc, etc, etc.

Ik vergat uiteraard dat je nog een mapping moest maken tussen wat je nodig hebt in de nieuwe structuur  en wat je in de oude site aan content hebt. Wat heb je al? Wat heb je nog nodig? Wat moet nog gedaan worden.

7 januari 2015

content

Contact

  • paul@wbvb.nl
  • 06 - 1405 2905
  • LinkedIn
  • van.buu.re/n
  • Twitter
  • Facebook (haha, neen)

Contact

  • info@wbvb.nl
  • Mastodon
  • uw Paul (nu nog) op Twitter
  • LinkedIn

Webbureau Van Buuren

paul-van-buuren-sept-2012Ik ben Paul van Buuren.
In 1996 werd ik verliefd op het internet. En dat is nooit meer overgegaan.

Mail: paul@wbvb.nl
  • Algemene voorwaarden
  • Schrijf je in op m’n mailinglijst
  • Privacy