Laten we een hamburger-icoon voortaan een frikandelmenu noemen. Dit wordt vaak gebruikt door een luie informatie-architect of een luie designer. Dat mag natuurlijk. Maar het is niet echt tof voor alle andere mogelijke bezoekers van je site.
Links openen in een nieuw tabblad
Op twitter zag ik een lijstje met criteria voor de perfecte hyperlink. Hyperlinks zijn de alfa en omega van het web. Met 1 punt op dat lijstje was ik het niet eens. Moet je links openen in een nieuw venster? Waarom ik denk dat je dat niet moet doen.
Van wireframe naar realisatie
Een tijdje geleden volgde ik bij Stephen Hay een workshop Rabid Prototyping. Sindsdien liep ik rond met de vraag wat je wanneer doet als je bezig bent met het ontwerp van een website. Wat doe je wanneer? En wat is het verschil tussen een prototype en een wireframe?
Usability checklist
Vorige weet stuitte ik op ‘In Defense of Checklist Accessibility’ en ik vond eigenlijk dat we dat soort lijstjes maar eens openbaar moesten maken. Het opstellen van dit soort lijstjes is goed om nog weer eens even je uitgangspunten te checken.
Recensie: Search Patterns
Search Patterns is een prettig boek als je meer wilt weten over zoeken op internet. Het geeft een goed beeld van de complexiteit achter ‘Best first’. Iedereen die webpagina’s bouwt zou dit boek moeten lezen. Elk van hen kan bijdragen aan betere zoekresultaten en een betere user experience.
Slechte website T-mobile
T-mobile is de enige officiële Nederlandse verkoper van iPhones. Dan is het toch zot dat zo’n bedrijf niet test hoe zijn website er op een iPhone uitziet.