Een tijdje geleden volgde ik bij Stephen Hay een workshop Rabid Prototyping. Sindsdien liep ik rond met de vraag wat je wanneer doet als je bezig bent met het ontwerp van een website. Wat doe je wanneer? En wat is het verschil tussen een prototype en een wireframe?
De nieuwe social netwerk site van Google ziet er veelbelovend uit en is duidelijk het product van knappe koppen. Ze hebben een goede analyse hebben gemaakt van de sterktes en zwaktes van andere netwerksites als Facebook, Twitter en LinkedIn. Dus, is het wat?
Vorige weet stuitte ik op ‘In Defense of Checklist Accessibility’ en ik vond eigenlijk dat we dat soort lijstjes maar eens openbaar moesten maken. Het opstellen van dit soort lijstjes is goed om nog weer eens even je uitgangspunten te checken.
Search Patterns is een prettig boek als je meer wilt weten over zoeken op internet. Het geeft een goed beeld van de complexiteit achter ‘Best first’. Iedereen die webpagina’s bouwt zou dit boek moeten lezen. Elk van hen kan bijdragen aan betere zoekresultaten en een betere user experience.
Er zijn slechte logo’s en er zijn bizar slechte logo’s. Als de klant een regenboog wil, dan krijgt de klant een regenboog in z’n logo. Voor een wedstrijd heb ik het meest tijdloze, smakeloze, zielloze logo denkbaar gemaakt.
In november 2010 gaf ik een korte presentatie over HTML5, voor mijn toenmalige Atos Origin-collega’s. Ik heb me heel erg laten inspireren door een presentatie van Krijn Hoetmer en heb er redelijk wat ook uit overgenomen. Bier voor Krijn!
T-mobile is de enige officiële Nederlandse verkoper van iPhones. Dan is het toch zot dat zo’n bedrijf niet test hoe zijn website er op een iPhone uitziet.
Een telecombedrijf heeft magenta – de kleur – geclaimd als onderdeel van haar identiteit. De kleur is geregistreerd bij het Europees merkenbureau. Wat een zottigheid!
Over toen je nog moest testen in IE6. :-)
De klant waar ik werkte wilde z’n website beschikbaar hebben voor zowel Internet Explorer 6 als 7. Da’s lastig programmeren als ik op m’n laptop alleen IE7 heb.