Ik besloot mee te doen aan 99 Days Of Freedom. Ik heb nogal een haat-liefdeverhouding met het satanische Facebook. 99 dagen geen Facebook. Het bevalt prima.
Dit artikeltje verscheen eerder op Internethippies.
Tips voor beheerders van WordPress-sites
Wie wel eens switcht tussen een ontwikkelomgeving en een live-omgeving kent het gevaar: dat je iets verwijdert omdat je denkt dat het een ontwikkelomgeving is. Waarna blijkt dat je per ongeluk iets hebt weggehaald uit je live omgeving. Oh oh…
En: hoe hou je meerdere WordPress-sites in de gaten?
Makers Verhofstadt-poster generator
De Verhofstadtposter-generator is gemaakt door Martin Klerx, met een bijdrage van Paul van Buuren.
In Rotterdam
In Rotterdam maken we websites. Een poster naar aanleiding van een provocerende VVD-verkiezingsposter in Rotterdam. En over VVD-posters gesproken…
Ja / nee stickers
In december plakte Geert Wilders een sticker op zijn werkkamerdeur. Om zo de Islam een halt toe te roepen. Dus ik moest onmiddellijk denken aan de JA / NEE-stickers, ontworpen door Leo de Boer.
Bruikbaarheid en toegankelijkheid: niet alleen voor zielige gebruikers
Ik wil graag een pleidooi houden voor bruikbare, toegankelijke websites zonder gejamaar over blinden. Toegankelijke websites zijn nuttig voor iedereen. En die toegankelijkheid is niet alleen het pakkie an van de webontwikkelaar.
WBVB: Webbureau Van Buuren te huur
Inmiddels ben ik al een tijd als zelfstandige aan de slag, zonder dat ik dat heel hard van de dagen heb geschreeuwd. Laat ik die stilte eens doorbreken.
Bekende WordPress-gebruikers
Ik las dat inmiddels 18% van alle websites WordPress gebruikt. Dat is veel. Maar als je gaat kijken naar de Hele Grote Namen zijn er niet zo heel veel WordPress-gebruikers. Of zie ik er een paar over het hoofd?
Make It So – wat interaction design kan leren van science fiction
Hoe meer ik nadenk over ‘Make It So’ hoe enthousiaster ik word. Van een afstand bekeken is het een introductieboek in basisprincipes in interactie-ontwerp, geïllustreerd met science-fictionplaatjes. Maar dat is niet de grootste kracht van het boek. Wat ik het belangrijkst vind is dat het boek je verder laat kijken dan de gangbare patronen van interactie.
De toekomst van de journalistiek, volgens Jeff Jarvis dan
Jeff Jarvis als spreker is altijd fijn. Ik heb zijn boek ‘What Would Google Do?‘ niet gelezen, maar beluisterd, als audioboek. Dus ik wist dat Jarvis een vloedgolf aan voorbeelden en anekdotes aan elkaar kan rijgen om zijn punt duidelijk te maken. De KRO, TMG en het KIM hadden Jarvis naar Nederland gehaald om hem […]